Nieuwe superfoods voegen zich toe aan de lijst

//Nieuwe superfoods voegen zich toe aan de lijst

Nieuwe superfoods voegen zich toe aan de lijst

superfoods dat zich deze zomer toevoegen aan de zomer lijst van 2017 zijn er weer van hoge voedingswaarde. Heb jij ze al ontdekt?

Dus niet enkel de citroen drankjes, de kurkuma en de gember staan op ons boodschappenlijstje maar ook nieuwe ontdekkingen.

De superfoods zijn ondertussen bijna een obsessie geworden van iedereen. We willen zo gezond mogelijk leven. En het is dan toch wel fijn om te weten dat deze bij kunnen dragen aan ons algemeen welzijn.

Dit zijn er een aantal nieuwe die jij mag toevoegen aan jouw lijst:

 

1. Vijgen: ontstekingsremmend

Meestal wordt er vooral aandacht besteed aan de vrucht zelf, maar deze cactus met zijn oorsprong in Mexico voedt zich met zeer voedzaam water om te overleven. Het is net dat water dat boordevol vitaminen zit en dit zorgt op zijn beurt dan weer voor het versterken van ons immuunsysteem. De gel dat deze plant bevat dient dan weer om ons een verzadigd gevoel te geven en dient ook om suikers en vetten in hun opneming te verlagen. Ook het water en de gel zou je dus kunnen nuttigen. Deze kan je in de speciaal of bio winkel terug vinden.

2. Pitjes van de watermeloen: ontstekingsremmend

We gooien ze meestal weg, maar eigenlijk is dat niet zo slim. Deze pitten zijn een bron van vitaminen en zijn super gezond en van waarde. Eens ze gerijpt, gedroogd en geplet zijn kan je ze perfect verwerken in je eten en drinken. Het is ook aan te raden omdat ze makkelijker verteerbaar zijn in dat stadium. Ze bevatten veel proteïne, vitamine B, magnesium en ze zijn ook zeer ontstekingsremmend alsook helpen ze bij het reduceren van cholesterol. Olé, we kunnen ze gerust aan onze salade toevoegen deze zomer!

3. Coco’s suiker: dé zoete superfood van deze zomer

Deze coco’s palmsuiker is een natuurlijke zoetstof dat rijk is aan ijzer, zink en andere vitaminen. Als we het hier over calorieën hebben dan moet ik jullie teleurstellen. Deze staat gelijk aan gewone suiker. Maar zeker een gezondere variant. Je kan deze verwerken in je gerechten, gebak of in je drankjes.

4. Avocado olie: een gezonde en vegan olie alternatief

Een van de weinige gezonde vetten toch wel. Je kan hem ook wel vergelijken met olijfolie omdat het qua vetten overeenkomt. Maar de smaak is voller en pittiger. In avocado-olie zit een beetje basis omega 6 linolzuur. Dit linolzuur, wat niet verward moet worden met derivaten van linolzuur die door de voedingsindusdtrie als linolzuur worden aangeprezen, heeft bewezen beschermende werking tegen kanker en hart- en vaatziekten.  Ook heerlijk te verwerken als vegetarische mayonaise.

By | 2017-07-11T12:59:19+02:00 July 12th, 2017|Health|0 Comments

Leave A Comment